ЗІБРАЛИСЯ, ЩОБ ОБГОВОРИТИ ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ТОВАРИСТВА

Шостого червня цього року на базі «Маяк» Херсонського УВП УТОС відбулися  Рада директорів УТОС і Рада голів обласних організацій УТОС. Ці заходи зібрали керівників нашого Товариства, щоб обговорити і вирішити нагальні питання, що стосуються виробництва і соціального захисту людей з інвалідністю по зору.

Засідання Ради директорів УТОС вів голова Ради директорів А.А.Савчук, а присутніми були голова ЦП УТОС В.М.Більчич, перший заступник голови ЦП УТОС С.В. Кіт та директори підприємств УТОС. На засіданні були порушені важливі питання:

про становище у виробничій сфері діяльності Товариства та першочергові завдання підприємств УТОС по вирішенню існуючих проблем у їх роботі;

про недоліки в роботі окремих виробничих структур УТОС та їх керівників. Напрямки по підвищенню стабільності роботи УВО, УВП, в тому числі за рахунок оптимізації кадрової політики в системі УТОС;

про головні питання та напрямки роботи Ради директорів, удосконалення діяльності виробничих структур Товариства з метою підвищення рівня ефективності їх роботи та шляхи подальшої реорганізації УВО, УВП;

про роботу підприємств УТОС по освоєнню нових виробів та напрями і завдання щодо покращення цієї роботи в подальшому.

Досвідом ефективної роботи підприємства в сьогоднішніх ринкових умовах поділилася заступник директора Білоцерківського УВП Г.І.Бовт. Зокрема, вона зупинилася на удосконаленні методів реалізації власної продукції, вивченні ринків збуту товарів, пошуку нових споживачів на свої вироби, в тому числі і для державних потреб, участі в тендерних процедурах.

Також досвідом діяльності у нелегких прифронтових       умовах поділився  директор Краматорського УВП УТОС Ю.Л.Шугаров. Він розповів про стабілізацію роботи підприємства, освоєння нових виробів, збільшення обсягу реалізації продукції та співпрацю підприємства з підрозділами Збройних Сил України.

Після Ради директорів УТОС відбулося засідання Ради голів обласних організацій, яке провів голова Ради голів О.М.Максименко. Питання роботи обласних та первинних організацій УТОС є дуже важливим для нашого Товариства, адже саме ці організації відстоюють права та інтереси незрячих людей, намагаються полегшити і урізноманітнити життя і дозвілля утосівців своїми реабілітаційними та культурно-масовими заходами. І сьогодні цим організаціям дуже нелегко виживати у зв’язку з новими реформами, що відбуваються у державі.

Тому присутні керівники організацій на засіданні жваво обговорювали наболілі для Товариства проблеми:

проблемні питання в роботі УВО, УВП, обласних організацій та організацій Системи      та напрямки спільної роботи по їх вирішенню;

про удосконалення напрямків діяльності обласних організацій;

про розвиток та удосконалення трудової та соціальної реабілітації, впровадження нових підходів по підвищенню рівня роботи в напрямку соціального захисту інвалідів, їх освіти, оздоровлення, лікування, працевлаштування, отримання пільг;

про співпрацю з місцевою владою по підвищенню соціальної захищеності інвалідів по зору на обласному і міському рівні;

про організацію соціального захисту членів УТОС на первинному рівні в групах первинної організації;

про напрямки використання фінансової підтримки Українського товариства сліпих з держбюджету на 2018 рік;

про підсумки звітної кампанії 2016-2017 років у первинних та обласних організаціях УТОС.

Голова ЦП УТОС В.М.Більчич об’єднав ці два заходи своїм виступом, який ми пропонуємо вашій увазі.

НАШІ ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ СТРУКТУР ТОВАРИСТВА НА НАСТУПНІ ПЕРІОДИ В РОБОТІ ПІДПРИЄМСТВ

На сьогоднішній день низка підприємств знаходиться в складній ситуації, господарська діяльність не належному рівні, фінансові показники незадовільні, не завжди є завантаженість роботою, низький рівень заробітної плати працюючих, на  деяких підприємствах не вирішується питання погашення заборгованості по заробітній платі.

Аналіз роботи таких підприємств показує причини не доопрацювання  адміністрацією УВП в ряді напрямків діяльності, над якими необхідно працювати і покращувати ситуацію. Це в першу чергу стосується питання забезпечення належного рівня співвідношення фонду оплати праці до обсягів виробництва продукції. Як може підприємство мати нормальні фінансові показники, коли фонд оплати праці працюючих складає до 200% від обсягів випущеної продукції.  Тому цей показник необхідно приводити у відповідність до обсягів виробництва тане допускати таких результатів роботи підприємства – як збитковість. На даний час у нас – підприємства працюють зі збитком. Вже неодноразово ставилось Президією питання, щодо посилення вимог до керівників таких підприємств, з тим, щоб приймались відповідні заходи, виконання яких давало б можливість в подальшому працювати хоча б без збитків, не кажучи вже про прибуток. Проте вагомих результатів ми не маємо.

В цьому році проводиться перевірка фінансово-господарської діяльності усіх Київських підприємств і результати перевірки будемо розглядати на Президії. Конкретно будемо вимагати для обговорення плани заходів з покращення ситуації, в тому числі і ліквідацію збитковості в роботі УВП.

В подальшому буде проводитись такий аналіз по іншим підприємствам, де не вирішуються питання нормальної роботи, має місце заборгованість по заробітній платі, де не приділяється належної уваги до економного використання тепло-енергоносіїв, не проводяться заходи по економному використанню електроенергії, економному використанні сировини, наявності значних залишків готової продукції  на складах, не приділяється належна увага до охорони праці та ін.

Діяльність таких підприємств також буде розглядатись на засіданнях Президії з прийняттям відповідних постанов та вирішенням кадрових питань по керівнику підприємства.

Важливе завдання стоїть перед нами – це вирішення питання по погашенню заборгованості по заробітній платі на підприємствах, де вона існує і в подальшому працювати так, щоб не допустити цієї заборгованості .

Шляхи вирішення цього питання є, якщо керівник підприємства буде постійно аналізувати стан справ на УВП, щоденно відслідковувати результати роботи УВП, випуск продукції та її реалізацію, всі витрати, які несе підприємство і по результатам буде вносити відповідні корективи в напрямки роботи, тобто буде постійно моніторити ситуацію, то він протягом місяця буде мати всі дані та професійно вирішувати цю проблему.

На жаль, коли ми в апараті Президії ЦП УТОС опрацювали питання заборгованості по заробітній платі то дійшли висновку, що керівники у яких на УВП наявна заборгованість по заробітній платі не ведуть таких аналізів, а просто, по сформованому факту, звітують і в своїх поясненнях ще раз підтверджують своє не професійне ставлення до вирішення цього питання, і чекають, щоб дали кошти для погашення заборгованості. Це, зокрема, стосується Тернопільського підприємства. Тому, наше завдання вимагати від таких керівників професійного ставлення до вирішення цього питання, при необхідності вирішувати і кадрове питання.

ПИТАННЯ ОТРИМАННЯ ПОЗИК НАШИМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ

Те, що фінансова ситуація в Системі складна – усі це розуміють і коли підприємство звертається до Президії з проханням надати позику, враховуються всі фактори, розрахунки, обґрунтування, напрямки використання, терміни використання та повернення.

Проте,  в деяких випадках, підприємство отримавши позику, використовує її так, що не спостерігається позитивних результатів, кошти просто витрачаються і стан справ не змінюється на краще, а інколи ще погіршується.В такій ситуації підприємство не може повернути позику і сподівання Президії на те, що ці кошти можна було б направити як допомогу, чи позику іншим підприємствам – є марними. Така ситуація має місце на Київському УВП №1.

Тому Президія буде більш вимогливо ставитись до вирішення зазначених питань і буде обов’язково рішення Президії, в якому обумовлюватиметься , що керівник підприємства персонально несе відповідальність за використання коштів за призначенням і обов’язково має їх повернути у встановлені терміни.

ПИТАННЯ ОРЕНДИ ПРИМІЩЕНЬ

На сьогодні більшість підприємств здають вільні приміщення в оренду. Кошти, отримані від оренди, залишаються  підприємствам і використовуються для їх потреб, що допомагає підприємствам виживати в цих непростих економічних умовах.

Здача в оренду вільних приміщень без рішення Президії не дозволяється. При проведенні перевірок різними структурами у разі відсутності дозволу виникають серйозні проблеми. Діючим в Товаристві положенням передбачено перерахування до Централізованого фонду частини коштів отриманих від оренди. Що ми маємо? Деякі підприємства, що здають не малу площу приміщень в оренду, під різними приводами не перераховують кошти. Відсоток від отриманої суми для перерахування до Централізованого фонду незначний, проте перерахування не проводиться. А це в значно ускладнює ситуацію, тому що кошти Централізованого фонду направляються на допомогу окремим УВП, організаціям Системи, в тому числі і для Боярського будинку відпочинку.  Зазначене питання необхідно буде вирішувати Президії більш принципово, з викликом керівників УВП на засідання Президії, не надавати дозволів на оренду на наступний період, позбавляти керівників матеріального заохочення, різного роду допомоги тощо.

ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА НЕВИРОБНИЧОЇ СФЕРИ ПІДПРИЄМСТВ

З кожним роком ситуація ускладнюється. Почались перевірки наших підприємств різними Державними структурами по доцільності виділення коштів з Держбюджету. Проведені аудити діяльності підприємств надають висновки, що підприємства можуть самостійно, за рахунок своєї діяльності утримувати бібліотеки, гуртожитки, клуби, будинки культури, бази відпочинку та ін.

В минулому році скоротили перелік посад, які можуть бути в штатах структур невиробничої сфери і які можуть отримувати фінансову підтримку.

В поточному році змінили порядок використання коштів з Держбюджету, затвердили  його постановою Кабміну,  де виписана норма, що при наданні фінансової підтримки підприємствам враховувати отриманий чистий прибуток.

Не виключено, що і в подальшому будуть застосовуватись, ще й інші норми, які обмежуватимуть виділення коштів. Тому перед підприємствами стоїть завдання, шукати шляхи вирішення цих питань для забезпечення нормальної діяльності усіх осередків невиробничої сфери УВО, УВП.

ПИТАННЯ ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДІЮЧИХ ЗАКОНІВ

В минулому і поточному році продовжується робота по розгляду пропозицій Державних структур по внесенню змін до діючих законів, постанов КМ , які стосуються безпосередньо УТОС.

Мотивація по внесенню змін – це виконання плану заходів щодо реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадського суспільства в Україні на 2016-2020 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.05.2017р. №209-р.

Мова велась про постанову Кабінету Міністрів від 07.03.2012р.  №176, в яку вже внесені зміни, вона втратила чинність, а прийняли замість зазначеної постанови нову постанову КМ, де виписана нова норма, за якою при виділенні коштів фінансової підтримки з Держбюджету необхідно враховувати отримання чистого прибутку.

На даний час продовжує опрацьовуватись питання внесення змін до постанови КМ від 12.10.2011р. №1049 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів) розроблених інститутами громадського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка».

В діючому порядку за зазначеною постановою проведення конкурсу не стосувалось УТОС. Проте, незважаючи на наші обґрунтування, наші звернення, щоб не застосовувати конкурси, питання залишається відкритим. Тому необхідно нам усім активно відстоювати наші позиції. Давайте також підключимо народних депутатів, щоб і вони нам допомагали, підтримували УТОС, надавали Мінсоцполітики свої пропозиції.

Крім того, потрібно вивчати на місцях з відповідними структурами, які мають досвід роботи по проведенню конкурсних процедур, яким чином ми можемо вирішувати забезпечення діяльності наших структур на належному рівні, якщо не вдасться зберегти діючу норму роботи без конкурсних процедур.

      Подамо до уряду перелік наших заперечень, зауважень по внесенню змін до Постанови КМ №1010 від 08.08.2017 р. «Про затвердження Порядку надання дозволу на право користування пільгами  з оподаткування для підприємств і організацій громадських організацій інвалідів».

На даний час виникла ще одна не прийнятна для УТОС ситуація. У Верховній Раді зареєстровано законопроект №7272 від 07.12.2017 р., в якому всі осередки обласних організацій, які мають статус юридичної особи, позбавляються цього статусу. Ми направили свої звернення, обґрунтування, пояснення, щоб не вносити такі зміни. Тому необхідно усім нам у зверненнях до  депутатів Верховної Ради обговорити це питання і просити депутатів, щоб вони не голосували за зазначені зміни.

І питання безкоштовного проїзду осіб з інвалідністю по зору теж необхідно активно відстоювати. Тобто, ми розуміємо, що всі законопроекти, постанови Уряду, які готуються на прийняття для УТОС, на даний час не покращують вирішення питань, пов’язаних з функціонуванням Товариства, а ускладнюють вирішення існуючих проблем. Отже, наше завдання – активізувати роботу усіх структур  Товариства  з відпрацювання з державними структурами прийняття таких законів, постанов та розпоряджень Уряду, які були б прийнятні для діяльності нашого Товариства.

ПИТАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЖИТЛОМ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ ПО ЗОРУ

Це питання постійно знаходиться в полі зору Центрального правління. Незважаючи на наші звернення, доручення Голови Верховної Ради,  Прем’єр-міністра фінансування програми «Житло для інвалідів по зору і слуху» не проводиться. До теперішнього часу програма не поновлена.

Наша задача постійно на всіх рівнях піднімати це питання, з тим, щоб все-таки поновити  фінансування зазначеної програми. Ми знову в травні подали заявку на 2019 р. з розрахунками про виділення коштів на придбання житла для сімей осіб з інвалідністю.

ПИТАННЯ ФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ ОБЛАСНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ УТОС

На даний період поновлено фінансування з початку року. Виплачується матеріальне заохочення працівникам повністю за весь період з початку року.

Незважаючи на складнощі ,суми, які були затверджені на кінець 2017 року, збережені на 2018р. Працівниками апарату Президії  30 травня подано Розпоряднику Державних коштів Бюджетний запит на 2019 рік.

Проте суми, які визначені в розрахунках ми розуміємо не будуть враховані, постає дуже складна фінансова ситуація в Державі, тому сподіватись на збільшення, це дуже проблематично.Нам необхідно виходити із тих сум, які ми маємо на сьогодні, і шукати допомоги з інших джерел.

Також необхідно звернути увагу керівників підприємств, які готують бізнес-план на отримання коштів з Фонду соціального захисту інвалідів на 2019р., що усі документи на 2019 р. необхідно подати обласним відділенням Фонду у вересні поточного року.

ПИТАННЯ РОБОТИ БОЯРСЬКОГО БУДИНКУ ВІДПОЧИНКУ ТА БАЗ ВІДПОЧИНКУ ПІДПРИЄМСТВ УТОС

Літній оздоровчий сезон в Боярському будинку відпочинку розпочався, як завжди, вчасно . Виділені кошти фінансової підтримки для забезпечення функціонування цього закладу.

В будинку відпочинку вже завершені роботи по підключенню спального корпусу до системи теплопостачання,  проводяться ревізії, заміна батарей опалення на поверхах в кімнатах, проте є напрямки роботи, які не можливо вирішити в короткі терміни ( наприклад, монтаж і налагодження системи протипожежної сигналізації ), а тому ці питання знаходяться в стадії вирішення.

Ті судові позиви щодо закриття діяльності Боярського будинку відпочинку ускладнюють Товариству роботу по забезпеченню нормального відпочинку осіб з інвалідністю по зору в літній оздоровчий сезон. Тому необхідно роз’яснювати членам Товариства, що це єдиний у нас Будинок відпочинку, і необхідно все робити, щоб він функціонував. Що стосується відомчих баз відпочинку, необхідно все робити, щоб на них відпочивало якомога більше осіб з інвалідністю по зору та їх сімей.

В нашій роботі залишається одне із важливих питань – це покращення напрямків діяльності в кадровій політиці УТОС. Вже зроблено не мало, але ще й багато потрібно зробити і це наше завдання сьогодні і на наступні періоди.

Спільна робота усіх наших підрозділів, структур УТОС по вирішенню існуючих питань, проблем дасть можливість покращити ситуацію і досягти позитивних результатів.

Share Button